Wednesday, December 9, 2009

NIBONG TEBAL PULAU PINANG

PERJALANAN HARI INI   KE NIBONG TEBAL PULAU PINANG
Keluar dari Plaza Tol Kuala Kangsar jam 11.30 pagi  ke Pulau Pinang
 
 Langit cerah , lebuhraya ke utara lengang
 
 Keluar lebuhraya melalui Plaza Tol Bandar Baharu
 
 Merentasi Pekan Parit Buntar
 
 Memasuki Kampus Kejuruteraan USM Nibong Tebal
 
 Kawasan rekreasi di dalam kampus
 
 Selesai urusan anak saya di pejabat HEP , kami pulang melalui laluan ini
 
 Kami mencuba laluan ini - merentasi Sungai Kerian
 
 Berdasarkan petunjuk jalan kami meneruskan perjalanan pulang
 
 Akhirnya kami temui laluan ini  - di depan Masjid Bandar Baharu
 
 Saya sempat klik gambar Kilang Simen ini  dari lebuhraya -  Padang Rengas
 
 Kami tiba di Kuala Kangsar pada jam 2.30 petang
Petang ini saya tidak ke mana-mana lagi  . Saya bercadang merawat pokok-pokok bunga yang sudah terbiar agak lama , terutama anak-anak pokok oked . Inilah dunia saya di rumah - flora ....tanpa fauna ..... Itulah hobi saya sejak kecil .

No comments: