Monday, December 21, 2009

HOSPITAL SUNGAI BULOH

KE HOSPITAL SUNGAI BULOH
Pada hari Sabtu yang lalu saya sekeluarga telah ke Hospital Sungai Buloh untuk melawat anak saudara yang menimang  anak pertama . Inilah kali pertama saya menjejakkan kaki ke situ . Hospital baru ini dikatakan yang paling besar dan termoden . Namun begitu banyak lagi ruangnya masih belum beroperasi atas masalah binaan .

 Kami bertolak pada pukul 9.00 pagi dari Kuala Kangsar
 
 Cuaca mendung dan persekitaran lebuhraya berkabus
 
 Laluan ke selatan amat lengang tetapi ke utara lebih sibuk
 
 Suasana ke wad hospital sebelum waktu melawat
 
....Hospital terbesar  ketika ini .....
 Landskap di sekeliling hospital
 
 Ruang-ruang wad
 
 Landskap ke arah kantin
 
Zon kegemaran kami walau di mana-mana .... kantin ...
Semasa berada di sini saya menyimpan harapan agar akan ada anak atau anak murid saya kelak yang menjadi ahli profesional perubatan di sini . Saya berharap mereka mengisi profesion keperluan semasa , tidaklah hanya omong kosong sahaja .

No comments: