Wednesday, April 1, 2009

PERSIAPAN AKHIR MENJELANG HARI SUKAN

Pagi tadi saya meronda kelas 7Sains untuk melihat apa yang dibuat oleh mereka pada hari ini . Saya mendapat tahu mereka sebok membuat persiapan pasukan masing-masing untuk hari sukan esok . Rupa-rupanya mereka sedang menyiapkan maskot yang bertemakan alam semulajadi . Di samping itu mereka juga merancang hiasan khemah pasukan masing-masing . Oleh itu saya tidak mengajar pada hari ini dan meminta mereka meneruskan kerja tersebut .
Pasukan Rumah Iskandar baru memulakan guntingan
Aksesori pakaian maskot Rumah Iskandar
Pasukan Rumah Hogan - sudah nampak bentuk daunnya
Pelajar saling bantu-membantu bagi menjayakan tugasan mereka
Pasukan Rumah Culan sedang mereka-reka bentuknya
Ini pasukan rumah saya - Rumah Jamil berwarna Coklat . Mereka membuat periuk kera sebagai elemen alam semulajadi yang akan menjadi maskot esok .
Pasukan Rumah Jamil ini bergotong-royong menyiapkan aksesori hiasan khemah
Kesemua maskot ini akan bergaya semasa acara pembukaan rasmi oleh VVIP esok . Selalunya ketika tiba di kawasan lintas hormat , mereka akan beraksi ketika berkawad . Aksi-aksi inilah yang dinanti-nantikan oleh pelajar dan hadirin pada setiap hari sukan . Pada hari ini , kakak-kakak dan abang-abang tingkatan enamlah yang memainkan peranan utama penghasilan maskot sebab merekalah kapten serta AJK tertinggi dibantu oleh adik-adik yang lain .

3 comments:

alangbudi said...

selamat bersukan mah...kau memang aktif ..

Cikgu Nort said...

wahhhhh.. x sabar nak tgok maskot nih!

Citera Alam said...

Bidin ,
Saya tak aktif tapi hanya bersama pelajar-pelajar . Di mana mereka , di situlah saya . Anyway , awak ni oldboy SMSJ ke ?