Tuesday, March 31, 2009

GAYA-GAYA ANAK DIDIK SAYA PAGI INI

Pada hari ini diadakan raptai penuh sukan tahunan 2009 . Semua guru dan pelajar berada di padang membuat persiapan akhir menjelang hari sukan . Saya beredar-edar di sekitar khemah rumah sukan yang telah didirikan untuk memerhatikan persiapan pelajar sebelum berkawad lalu merakam wajah-wajah ini .
Sebelum raptai penuh bermula , pelajar berkumpul di depan khemah rumah-rumah sukan
Pasukan pengawas , penjaga disiplin , kelihatan sangat serious dan bersedia
Pasukan pengakap ini jual mahal betul bila saya berada di kawasan mereka . Agaknya ada ahlinya belum bersedia lagi
Pasukan PBSM kelihatan relaks sahaja bila saya melintasi mereka . Pasukan inilah yang sering berlatih untuk persediaan pertandingan kawad peringkat daerah
Pasukan Rumah Jamil . Inilah pasukan rumah saya . Saya sempat bertanya tentang uniform untuk hari sukan dan meminta mereka bersedia awal .
Ini pasukan Rumah Iskandar , bersinar kuning bak sinar matahari memberi senyuman kepada saya . Macam takut-takaut saja nak berkawad , maklum , baru tingkatan 1
Pasukan ini paling peramah bila saya melintas , Pasukan Asrama . Mereka siap buat barisan panjang bila saya tiba , tapi sorry ya anal-anak . Gambar tak berapa terang . Kawad mereka kemas selalu
Pasukan Kadet Remaja Sekolah agak berjauhan daripada yang lain . Agaknya mereka bersemadi dengan alam dan pokok , tambah lagi warna uniform mereka macam warna pokok . Pagi ini mereka bersidang di bawah pokok .
Yang ini sangat santai ketika saya lalu dan cepat tunjuk gaya . Inilah Pasukan Kadet Tentera . Walau bagaimanapun , kawad mereka juga bagus . Jangan pengsan sudahlah , nanti buat malu budak lelaki .... Pasukan rumah Sabki berdisiplin . Walaupun belum mula lagi , mereka dah berbaris awal-awal , tambah lagi kaptennya sentiasa berada depan mata . 

Pada hari ini padang tidak digenangi air lagi tetapi masih becak . Kebanyakan pelajar memakai kasut semasa berkawad , hanya segelintir tidak mahu memakainya sebab tidak mahu kasut kotor ketika melalui becak .

No comments: