Saturday, November 21, 2009

MEREHAT FIKIRAN

Sejenak di sini merehatkan fikiran

 
Jadual cuti yang padat ......hilang rasa percutian 

Hari ini bermulalah cuti persekolahan  semester dua selama tujuh minggu . Namun tempoh itu bukanlah cuti sebenarnya bagi guru kerana sebahagiannya  diguna untuk bertugas , bermesyuarat , pendaftaran , urusan kurikulum dan sebagainya .

Hari ini saya ke kolam renang perbandaran menemankan  anak bongsu bermain air .  Fikiran ini terasa padat kerana banyak agenda sedang menanti . Saya mulakan percutian dengan persantaian ini .
 
Saya tiada mood untuk bermain air kerana cuaca mendung . Baju renang telahpun diwakafkan kepada anak dara saya kerana dia menyertai kelab renang institut perguruannya . Dulunya saya bercadang hendak belajar renang tetapi dibatalkan kerana tidak tahan dengan air sejuk .

Apa yang saya buat di sini hanyalah  termenung di tepi kolam sambil memerhatikan persekirannya . Pengunjung hari ini tidak ramai kerana cuaca mendung . Fikiran terasa lebih rileks setelah menjalani  terapi ini . Saya  ke sini  hanya apabila si bongsu merengek memintanya sahaja .

No comments: