Sunday, November 1, 2009

CATATAN PERJALANAN

Pada hari Jumaat dan Sabtu lalu saya telah ke utara dan berkumpul sekeluarga di Negeri Perlis Indera Kayangan . Saya ingin merakam perjalanan tersebut di dalam entri ini .
Singgah di Bertam Pulau Pinang untuk makan malam 
Menemui anak di Kolej Kediaman UniMAP Wang Ulu .
Sekeluarga  bermalam di Hotel Putra Palace East Wing , Kangar
Hotel Putra Palace , Kangar
 
Pameran IPTS diadakan di hotel tersebut pada hari Sabtu
Check out pada pukul 11-00 pagi lalu  makan tengahari di Kuala Perlis.
 
Pusat Pengajian Kejuruteraan UniMAP di Kuala Perlis
 
Tapak induk UniMAP yang sedang dalam pembinaan
 
Meninggalkan Perlis pada pukul 12.30 tengahari
Ke Bukit kayu Hitam Kedah
Kompleks Bebas Cukai di Bukit Kayu Hitam

Selepas menjamu mata di kompleks tersebut , kamipun pulang ke Kuala Kangsar . Perjalanan singkat ini adalah meletihkan  tetapi terpaksa dilakukan atas keperluan anak-anak . Saya rasa berpuas hati sebab telah dapat berkumpul sekeluarga di Negeri Perlis Indera Kayangan .

5 comments:

bong said...

Citera AAlam, aku pernah beberapa kali bermalam di Putera Pallece masa anak aku belajar di Arau, seorang Uitm dan seorang lagi Meterikulasi. Macam kau juga demi anak2 aku lagi jauh dari kau, kena jenguk juga anak2.

Citera Alam said...

Itulah tanggungjawab kita , Bong . Usia mereka bergantung pada kita tak lama . Habis belajar mereka akan hidup sendiri . Masa kualiti itulah perlu dipenuhi dengan pengorbanan .

bong said...

Citera Alam, anak aku yg Uitm sambung ijazah di Shah Alam tinggal 1 semester habis Jun 2010 mintak2 rezeki dia baik cepat dapat kerja (girl)kursus sains geomatik. Yg meterikulasi masuk sem 3 di IMR KL (Insititut Medical Reserech)ini klu lulus dah ada kerja tunggu (boy).

Citera Alam said...

Relax dah awak yer . Dua orang dah di IPT . Saya masih berderet 3 IPT dan dua sekolah .Bilalah nak lega . Tapi kena fikir positif , kan .

bong said...

Lega le tu, fikirkan yg positif