Tuesday, May 5, 2009

KARNIVAL SAINS & TEKNOLOGI DAERAH

Hari ini bermula Karnival Sains & Teknologi Sekolah-sekolah Daerah . Ini berjaya dimulakan pada hari ini setelah dua kali mesyuarat induk , sekali mesyuarat teknikal , tiga kali perbincangan dengan PPD dan diakhiri dengan taklimat ringkas kepada guru-guru sekolah saya sebagai tuan rumah .
Pendaftaran diuruskan di depan dewan sekolah
Kawalan lalu lintas dibantu oleh ahli kadet polis sekolah
Pertandingan roket diadakan di padang sekolah . Gambar menunjukkan bangunan sekolah saya yang dirakam dari padang sekolah .
Urusetia , hakim dan peserta sedang mencuba roket untuk sasaran
Sebanyak 18 buah sekolah mendaftar bagi pertandingan pelancaran roket ini
Pertandingan EUREKA diadakan di dalam dewan sekolah (sekolah rendah) . Hanya dua buah sekolah telah mengambil bahagian .
Ini adalah hasil eureka yang selesai pada sebelah petang
Ini adalah hasil eureka sekolah lain pula
Urusetia makanan sedang mengagihkan bungkusan makanan dengan dibantu oleh pelajar
Pameran Kesihatan telah diadakan di dalam dewan
Pameran mencegah penyakit juga diadakan di dalam dewan
Pasukan dari SM Teknik yang mempamerkan inovasi filter yang pernah menjadi naib johan dalam inovasi kebangsaan
Esok adalah hari paling sibok kerana pertandingan penuh dilangsungkan . Saya pun sibok juga membantu perjalanan karnival ini . Apa yang saya banggakan ialah guru-guru sekolah saya telah bekerja dalam semangat sepasukan untuk menjayakan karnival ini . Saya harap ini dapat dikekalkan dan diucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada cikgu-cikgu semua . Jasa anda amat dihargai .

No comments: