Monday, June 20, 2011

ALAM SELEPAS SUBUH

Tempat : Kem Cinta Alam Kelimat 
Aktiviti : Perkhemahan Pergerakan Puteri Islam Daerah Kuala Kangsar
Tarikh : 17 - 19 Jun 2011

Sesekali keluar dari lingkungan persekitaran  sendiri memang menyeronokkan , terutama berada di dalam  persekitaran yang menghijau. Sambil menunggu pelajar menyiapkan diri mereka , sayapun merakam pemandangan alam selepas subuh.
Terletak di tepi Sungai Perak
Jam 6.30 pagi, saya turun dari 
chalet penginapan ini......
....ke dorm pelajar yang 
sedang menyiapkan diri .
Hari masih gelap dan saya ditemani 
oleh  kicauan burung yang sangat 
kuat bunyinya..........
....serta nyamuk yang banyak. Terasa gatal
tangan dan kaki digigit oleh nyamuk.
Saya susuri hentian ini.....
....dan terus melangkah sambil 
menyedut udara segar.....
Deretan chalet tempat saya menginap .
Hentian tempat perbincangan 
guru pemimpin PPIM
Saya terus melangkah menikmati 
keindahan alam ini
dan merakam titi gantung laluan kami ini .
Hari semakin terang 
tetapi kem ini terasa sunyi
Padang tempat aktiviti kami , dirakam 
dari tempat kami bersarapan.

2 comments:

kembara kelana said...

mah...semakin kita masuk ke alam dewasa semakin sensitif jiwa kita pada alam ini mah yer...

Citera Alam said...

Betul tu KK. Semakin berumur, semakin perlukan ketenangan , maka alam semulajadi yg indah mendekatkan kita kpd Allah.