Wednesday, June 10, 2009

KOLEKSI SAYA

Semasa cuti ini , saya gunakan masa yang ada untuk merawat koleksi saya , pokok-pokok bunga di depan rumah . Orang macam saya , manalah mampu membuat koleksi lain yang cantik dan berharga . Yang saya mampu hanyalah koleksi alam ini . Dengan aset yang sedikit , saya terus rawat dan semai setelah membuang dan mencantas yang telah kering . Saya rasa terhibur bila dapat melakukannya . Inilah hiburan orang kurang berada . Saya paparkan di sini sebahagian koleksi yang saya jaga ini untuk tatapan pembaca yang sealiran .

Untuk melaksanakan sesuatu yang menghiburkan , kita tidak perlu mengikut kata orang lain . Buatlah apa sahaja yang kita suka asalkan kita bahagia dan tidak menyusahkan orang lain dan diri sendiri . Biarlah orang kata kita syok sendiri , yang penting kita praktikal , bukan hanya berteori sahaja .

No comments: