Saturday, January 15, 2011

INILAH MASANYA.....

Memandang setiap wajah itu ..... inilah masanya bagiku membentuk mereka menjadi "manusia" -  modal insan yang "survive" dan hamba Allah yang soleh . Mereka baik-baik walaupun satu dua racun terselit antara mereka . Tanggungjawab : racun  ini akan kuusahakan   menjadi penawar . Gagal atau jaya bukan persoalannya . Apa yang penting aku ada jawapannya bila ditanya di kemudian hari .

Inilah masanya ..... peluang mengasah minda , memupuk semangat , membina impian murni bagi kehidupan masa hadapan mereka , mengasak  tabiat buruk ditinggal demi pengabdian diri kepada Dia yang Maha Esa . Mereka diperingatkan pelapis khalifah di Bumi Allah ini bagi mengurus alam dan manusia . Mereka dipupuk  membina tanggungjawab diri yang mantap demi cabaran yang sedia menanti .

Inilah masanya ..... aku menyedari  bila bintang-bintang telah berada di genggaman mereka kelak , sinarnya bukan buat diriku . Aku bukanlah sesiapa lagi ketika itu ,  sekadar tukang gilap bintang itu di masa lalu yang akan  ketepi dan diketepikan  begitu sahaja . Kadang-kadang sayu tetapi tiada guna dikisahkan perasaan itu lagi kerana ia sudah tidak dikisahkan atau bernilai bagi orang lain . 

Inilah masanya ....... aku mohon dariMu Tuhanku  agar beriku  hidayah untuk menjadi penggilap yang Kau redhai . Sesungguhnya aku sentiasa mencari erti menjadi hambaMu yang mengenal diri dan penciptaNya .......

No comments: